هیچ چیز در ترازوی عدل الهی سنگین تر از اخلاق نیکو نیست.«پیامبر اکرم (ص)»

پرسش مهر 18 : چگونه باید در محیط مدرسه احترام به افکار دیگران و اخلاق و ادب را تمرین کنیم؟
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
دسته بندی موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



آخرین مطالب
دیگر موارد

Alternative content



نجوم | آپلود
کبوتران زمینی | گالری عکس
بازی آنلاین | قیمت طلا
زیبا سازی وبلاگ

href=http://www.20tools.com/java/zekr>دریافت کد ذکر ایام هفته برای وبلاگ

Up Page


آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 46
:: کل نظرات : 14

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 24
:: باردید دیروز : 7
:: بازدید هفته : 31
:: بازدید ماه : 24
:: بازدید سال : 192
:: بازدید کلی : 3173
نویسنده : نيلوفر خان محمدي
جمعه 27 اسفند 1396

در این مطلب سعی کرده ایم حدود 100 شعر از اشعار زیبا را در مورد پدر و مادر برای شما تهیه نماییم.برای دیدن این اشعار به ادامه مطلب مراجعه نمایید


:: موضوعات مرتبط: , ,
:: برچسب‌ها: 100 , صد , شعر , پدر , مادر ,
:: بازدید از این مطلب : 99
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : نيلوفر خان محمدي
جمعه 20 اسفند 1396


:: موضوعات مرتبط: اخلاق , ,
:: برچسب‌ها: پذیرش , تفاوت , فردی ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : نيلوفر خان محمدي
جمعه 12 اسفند 1396

تضاد در بين افراد و گروه‌ها يكي از عوامل مهم تغييرات اجتماعي گروهي و فردي محسوب مي‌شود و يك امر لازم به شمار مي‌آيد. زيرا نمي‌توان گفت همه افراد يك جامعه يكسان و هماهنگ هستند و يك خط فكري را دنبال مي‌كنند و عقايد مشتركي دارند. وجود چندگانگي و تضاد فكري بين افراد يك جامعه يك امر طبيعي است. اگر اين امر در درون جامعه و عوامل تأثيرگذار در آن تأثيرات زيادي بر جاي گذارد و تضاد افزايش يابد، خشونت،” هنگامي كه فردي تك بعدي و متعصبانه مي‌نگرد و حرف خود را مبنا قرار مي‌دهد و ديگران را سركوب مي‌كند او توانايي پذيرش عقايد مخالف را ندارد و اين موضوع مربوط به شخصيت پرورش يافته وي مي‌شود. “
 
قهر و بسياري از اين رفتارها بيشتر مي‌شود در مقابل شادي و نشاط كاهش پيدا مي‌كند. همچنين افراد به لحاظ شغلي، وضعيت مسكن يا حتي ازدواج و نابساماني‌هاي ديگر دچار تضاد مي‌شوند و اين تضادها را به جامعه نيز انتقال مي‌دهند. بنابراين تضاد بين افراد در خانواده يا جامعه تا حد زيادي ايجاد شكاف خواهد كرد. ريشه بسياري از اختلافات عميق در اين مسئله وجود دارد و در موارد حادتر اگر از حد معين تجاوز كند به اختلافات قومي، خويشاوندي و خانوادگي تبديل مي‌شود. تحمل اين مسئله به عقايد و مخالفت‌هاي ديگران، تربيت افراد، سطح تحصيلات، ميزان اعتقادات و باورهاي ديني بستگي دارد. اينكه شخصيت فرد در چه خانواده‌اي پرورش يافته از اهميت برخوردار است.
 
همچنين سطح فرهنگي و نوع شيوه تربيتي (آزادمنش يا استبدادي) در تحمل عقايد مخالف و اظهار نظر ديگران تأثيرگذار " در برخي طبقات اجتماعي تحكم، اجبار و زور حاكم است و برخي ديگر با استدلال با كودكان خود رفتار مي‌كنند در نتيجه طبقه اجتماعي، اطرافيان، تحصيلات والدين و... در اينكه افراد آراي مخالف را پذيرا باشند و با استدلال بپذيرند به سوابق شخصيتي فرد برمي‌گردد "
 
است. هر چه افراد در خانواده و جامعه با سركوفت، استبداد رأي، پرخاشگري، نگرش تك بعدي پرورش يابند در تحمل آرا، افكار و عقايد ديگران در سطح خانواده و جامعه با مشكلات بيشتري روبه‌رو هستند. هنگامي كه فردي تك بعدي و متعصبانه مي‌نگرد و حرف خود را مبنا قرار مي‌دهد و ديگران را سركوب مي‌كند او توانايي پذيرش عقايد مخالف را ندارد و اين موضوع مربوط به شخصيت پرورش يافته وي مي‌شود.
 
والدين وظيفه دارند به فرزندان خود آزادمنشي و آزاد انديشي را بياموزند و به آنها تحمل آراي مخالف را آموزش دهند و به اظهار نظرها، عقايد و افكار كودكان و جوانان احترام بگذارند و اگر با عقايد آنها مخالف هستند مسئله را استدلال كنند. بنابراين به طبقه اجتماعي افراد بستگي دارد. 
در برخي طبقات اجتماعي تحكم، اجبار و زور حاكم است و برخي ديگر با استدلال با كودكان خود رفتار مي‌كنند در نتيجه طبقه اجتماعي، اطرافيان، تحصيلات والدين و... در اينكه افراد آراي مخالف را پذيرا باشند و با استدلال بپذيرند به سوابق شخصيتي فرد برمي‌گردد.
http://daneshjonet2017.blogfa.com

:: موضوعات مرتبط: احترام , ,
:: برچسب‌ها: تحمل , نظرات , مخالف ,
:: بازدید از این مطلب : 46
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
نویسنده : نيلوفر خان محمدي
جمعه 4 اسفند 1396

احتمالا شما هم در میان دوستان خود کسی رادارید که دروغ‌گو، حیله‌گر، چاپلوس، شایعه‌پراکن، خودخواه یا دو رو باشد. این‌ها همگی صفت‌های انسان‌های منفی هستند که با حضورشان برای طولانی‌مدت موجب تخریب آرامش اطرافیان خود می‌شوند.
 
این افراد به‌خوبی راه ورود به زندگی و حریم شخصی مردم را یافته و خود را در هر موضوعی دخالت می‌دهند. برای این کار نیز باسیاست کامل رفتار می‌کنند. ابتدا زمینه‌های لازم برای قبول خود در میان جمع‌های گوناگون را مهیا نموده و سپس به‌گونه‌ای جلوه می‌دهند که دوست هستند و وجودشان در کنار شما ضروری است. پس‌ازاینکه وارد یک جمع شدند، شروع می‌کنند به القا حس‌های منفی و طوری رفتار می‌کنند که اطرافیان حس امنیت و آرامش خود را از دست بدهند.
 
شک نداشته باشید که این افراد به‌راحتی قادر خواهند بود جلوی پیشرفت شمارا گرفته و روال عادی زندگی‌تان را بر هم بزنند. بزرگ‌ترین خطر هم‌نشینی با آن‌ها نیز این است که به‌تدریج و بدون اینکه متوجه شوید، همانند آن‌ها شده و یک انسان منفی بین و منفی‌باف و بی‌حوصله خواهید شد.
 
اما همیشه برای هر مشکلی یک‌راه حلی هم وجود دارد. برای اینکه توان تشخیص این تیپ از شخصیت‌ها را داشته باشید و بتوانید از آن‌ها دوری‌کنید، توصیه می‌کنیم در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا بدانید افراد باهوش در مقابله با افراد منفی چگونه رفتار می‌کنند.

:: موضوعات مرتبط: اخلاق , ,
:: برچسب‌ها: ترفند , تحمل , افراد , منفی ,
:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0

.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
سلام و درود : این وبلاگ براي پاسخ به پرسش مهر 18 رياست محترم جمهوري ایجاد شده است.امیدوارم که مطالب این وبلاگ مورد توجه شما عزیزان قرار گیرد.
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

چقدر ، احترام به افکار دیگران برای شما مهم است؟

تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان  پرسش مهر و آدرس www.porseshmehr301.loxblog.ir  لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.